تست لنسر EVO در تاپ گیر آمریکا
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

در حالی که دوربین کوه‌های پوشیده از برف را نشان می‌دهد، تَنر می‌گوید: «این کوه‌های سیرا ناوادا است. در زمستان اینجا از برف پوشیده می‌شود اما وقتی بهار می‌رسد، هیولایی بیدار می‌شود!» و صدای لنسر EVO به گوش می‌رسد و تَنر ادامه می‌دهد: «این میتسوبیشی لنسر EVO است.» و در حالی که دوربین آن را از زوایای مختلف نشان می‌دهد می‌گوید: «میتسوبیشی در ساختن وسایل مختلف مهارت دارد. ساختن خودرو فقط بخش کوچکی از تجارت آنهاست. میتسوبیشی کشتی، وسایل برقی، و هواپیما می‌سازد.»

تَنر در جاده‌های برفی و پر پیچ و خم حرکت می‌کند و ادامه می‌دهد: «لنسر EVO فقط با 4 سیلندر و 2 لیتر، 291 اسب‌بخار تولید می‌کند. نسبت قدرت به حجم پیشرانه بیشتر از فراری F430 است!

شتاب صفر تا 100 در 4.9 ثانیه صورت می‌پذیرد. در مورد کابین چیز زیادی نیست که در موردش صحبت کرد. چیزی که در مورد EVO خارق‌العاده است و نمی‌توانید ببینید. تعداد زیادی کامپیوتر کوچک و سنسور برای کارهای مختلف در نظر گرفته شده است که این سیستم‌ها به نوعی قدرت را به چرخی منتقل می‌کند که به آن نیاز دارد، و زمانی که به آن نیاز دارد و با دکمه AWC می‌توانید نوع سطح جاده را بین آسفالت، برف و شن انتخاب کنید که این سیستم استراتژی خودرو را برای بهره بردن از حداکثر بازده بر روی سطح انتخابی تغییر می‌دهد!

این سیستم‌ها خوب به نظر می‌رسد اما آیا کاربردی هستند؟! برای پاسخ به این سؤال به کوه‌های Mammoth آمده‌ام که یکی از مرتفع‌ترین پیست‌های اسکی در آمریکا را داراست.

اینجا جای عادی برای تست یک خودرو نیست اما از آنجایی که میتسوبیشی ادعا می‌کند EVO یک خودرو معمولی نیست ما هم به یک تست غیرمعمول احتیاج داریم.»

تَنر جلو EVO ایستاده و می‌گوید: «من EVO را در برابر این اسکی‌بازهای حرفه‌ای می‌رانم. آنها با تله کابین در 14 دقیقه به قله کوه می‌روند و در عرض 3 دقیقه از ارتفاع 3 هزار پا با حداکثر سرعت بین 96 تا 112 کیلومتر بر ساعت به پایین کوه و نقطه پایان می‌رسند. در همین حال من مسیر 7 مایلی را به نقطه پایان می‌پیمایم.» رقابت آغاز می‌شود.

تَنر که در ابتدای مسیر قرار دارد می‌گوید: «این پیست اسکی سالانه 1.5 میلیون بازدیدکننده دارد و گویی تمام آنها امروز اینجا جمع شده‌اند!» تَنر که پشت یک اتوبوس گیر افتاده بود از آن سبقت می‌گیرد و با EVO در مسیر آسفالت به راحتی دریفت می‌کشد. تا اینکه دوباره برای اندکی پشت یک وانت حامل مواد اشتعالزا گیر می‌افتد و حق سبقت گرفتن هم ندارد. و در همین حال، اسکی‌بازان سوار کابین دوم برای رسیدن به قله می‌شوند و چند متری با قله فاصله ندارند.

اسکی‌بازان به قله می‌رسند و با سرعت هرچه تمام‌تر به پایین حرکت می‌کنند. تَنر هم بالاخره از شر وانت خلاص شده و به هنگام ورود به جاده‌های برفی می‌گوید: «لنسر EVO در این مسیر با چالش بزرگی روبه‌رو می‌شود.» و پس از پیمودن اندکی می‌گوید: «این عالی است. من ترجیح می‌دهم در این جاده برفی در EVO باشم تا یک جیپ! حتی وقتی هم که EVO درون برف گیر می‌کند از حرکت باز نمی‌ایستد و قدرت را به چرخی که به اسب‌بخار نیاز دارد می‌فرستد. اگر تا به حال فکر می‌کرده‌اید که EVO فقط بر روی آسفالت عالی است، در اشتباه بوده‌اید.» و زمانی که اسکی‌بازان به نقطه پایان می‌رسند می‌بینند که تَنر منتظر آنهاست! در نهایت تَنر می‌گوید: «نشستن پشت فرمان EVO یکی از مهیج‌ترین ساعات عمرم بود!»

رقابت مهیج این برنامه شما را به یاد تاپ گیر انگلستان می‌اندازد اما فیلمبرداری هرگز به پای آن نمی‌رسد اما واقعاً ارزش دیدن دارد.
 



نظرات شما عزیزان:


           
دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, :: 14:2
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 1121
بازدید کل : 220737
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">